ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | |||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi | Öneri taslakları ve çalışma planının getirilmesi |
2 | İlk jüri ve kişisel kritikler | Kişisel kritik için gözden geçirilen önerinin sunumunun hazırlaması |
3 | Grup kritikleri | Grup kritiği için yeni bir çalışmanın hazırlanması |
4 | Kişisel kritikler | Design Research’ten seçilen okumalar: Methods and Perspectives, Brenda Laurel and Peter Lunenfeld |
5 | Dönem ortası sergi toplantısı | Grup tartışması/kritiği için bir sergi planı getirilmesi |
6 | Dönem ortası sergisi / İkinci jüri | Sergi için tüm malzemelerin getirilmesi ve sunuma hazırlanılması |
7 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
8 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
9 | Kişisel kritikler | Kişisel kritik için yeni çalışmanın getirilmesi. |
10 | Üçüncü jüri | Çalışma sunumunun hazırlanması |
11 | Final kritikleri | Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi |
12 | Final kritikleri | Kişisel kritik için çalışmanın son halinin getirilmesi |
13 | Final kritikleri | Dijital dökümanlar, Process defteri, çalışmanın fotoğrafları, katalog metni |
14 | Final projenin teslimi | Sergi kurulumu için tüm malzemelerin getirilmesi |
15 | Sergi ve Jüri | Final sunumların hazırlanması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Andrea Bennett, Design Studies, 2006. Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. Bill Moggeridge, Designing Interactions, 2007 David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2009 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Misafir konuşmacılar olarak profesyonel tasarımcılar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 264 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest